عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژی ­های آن در شرکت خودرو­سازی سایپا

قسمتی از متن پایان نامه :

قدم دوم:

در این گام بایستی استراتژی کلان کسب و کار تدوین گردد.

انواع متداول استراتژی عبارتند از:

2-13-2-1- استراتژی­ها ی یکپارچگی (رو به جلو – رو به عقب – افقی)
2-13-2-2- استراتژی­های تمرکز
2-13-2-3- استراتژی­های رشد
2-13-2-4- استراتژی­های ثبات
2-13-2-5- استرتژی­های کاهش

2-13-3- قدم سوم:

پس از تدوین استراتژی، لازم می باشد این استراتژی به مولفه­های کوچکتری تقسیم شوند.   
این مولفه اهداف نام دارند. اهداف قسمت­های اساسی استراتژی هستند. برای مثال شرکت ساوت وست ایر لاین استراتژی خود را در جهت رقابت موفق در بازار خطوط پر جمعیت تجاری تدوین کرده می باشد.
بلوک­های اساسی استراتژی این شرکت عبارتند از:

2-13-3-1- نوآوری
2-13-3-2- تعمیرات سریع
2-13-3-3- مسافرت­های بدون بلیط
2-13-3-4- درصد بالای اجاره هواپیما
2-13-3-5- فرکانس بالای پرواز

2-13-4- قدم چهارم:

اما کار با ترجمه استراتژی به اهداف به پایان نخواهد رسید.

در قدم چهارم نقشه استراتژیکی از استراتژی کلان سازمان ترسیم می­گردد.

نقشه استراتژیک چگونه ترسیم می­گردد؟

نقشه استراتژیک با بهره گیری از اطلاعات گام قبل و چارچوب کارت امتیازی متوازن ترسیم می­گردد. هریک از اهداف بایستی دریکی از بخش­های چهارگانه مدل کارت امتیازی متوازن قرارگیرند.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 1-5-1- هدف اصلی

هدف اصلی آن می باشد که روش ارزیابی متوازن از طریق کمک به برطرف کردن موانع پیاده­سازی استراتژیک در شرکت خودروسازی سایپا جایگاه خود را به عنوان ابزار تحقق استراتژی تثبیت نماید.

 1-6- سؤالات پژوهش

1-6-1- سوال اصلی پژوهش

آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن می­تواند جهت اجرای استراتژی شرکت خودروسازی سایپا بکارگرفته گردد؟

 1-6-2- سوالات فرعی

1-6-2-1آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن (ارزیابی متوازن) اطمینان می­دهد که شرکت خودروسازی سایپا  استراتژی­ها را درک می­کند؟

 16-2-2- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن اطمینان می­دهد که اهداف می­توانند در درک دیدگاه و استراتژی اثر گذار باشند؟

 16-2-3- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن ارتباطی بین استراتژی و اهداف در سطح بخش ها، گروه­ها و اشخاص بر قرار می­کند؟

16-2-4- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن اطمینان می­دهد که تخصیص منابع کوتاه مدت با استراتژی بلند مدت مرتبط شده می باشد؟

16-2-5- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن بازخورد فرآیند­های مهم استراتژیک را در شرکت خودروسازی سایپا مطمئن می­سازد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژی ­های آن در شرکت خودرو­سازی سایپا  با فرمت ورد